14 mars 2014

Jag ska göra kaus med dig

"Lagningen", bara hyvla och stämjärna ned till rätt vinkel nurå
 
Jag svarvade till en bit vad jag köpte som pockenholtz (det har sagts mig att det de facto är wenge eller nåt liknande, men jag vet faktiskt inte) och sågade upp i bitar.
En del ska jag använda som blocktrissor och en del som kaus.
En simpel jigg och en trissa som guide fick alla blocktrissehålen centrerade
  
Dock inte kaushålen, men som tur är spelar det ju mindre roll där.
 
Kaus uttalas f.ö. i min värld "kås", men jag har full förståelse för dem som uttalar det som det stavas, och förstår vad de menar.
Allt jag begär, i det sammanhanget, är att de ska förstå vad jag menar utan att jag ska behöva lägga till "som somliga uttalar kaus".
Sedan kan jag tycka att de i konsekvensens namn borde uttala t.ex. "Paul" och "Maud" annorlunda än de gör, men det blir lite som att prata kex med en Göteborgare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar