21 mars 2014

1 vecka sambord, beräknad tid totalt 5 veckor

Jag karvar på så sakterliga och inpassningen blir väl bättre...
 
Jag har bara jobbat på aktern än så länge, så här ser fören ut.
(Och bara ena sidan, även om andra lär gå snabbare så har jag inga förhoppningar om att bli klar snart)
 
Ett par konstruktioner för att lättare få dit bordet, den i mitten av bilden funkade sådär så den har jag spolat, men den till höger funkade asabra.
Eftersom inte så mycket sker just nu som syns så passar jag på att flodda bloggen med lite sidoprojekt...

Verktygslådan, konstruktionen till vänster ska bli en stoppmekanism så att stämjärnen inte trillar ur när man stänger.
Ett par sågar jag plockat upp på blocket och fixat till, och vridmojen till skruvstycket jag håller på att bygga.
Början till ett gitarrliknande instrument.
Vet inte om jag visat denna tidigare, men det är iaf ett ställ för svarvjärn som jag kan flytta till svarven.
En tälghäst jag hade hemma har fått nya ben, jag funderar på andra förbättringar också.
En ask för två av mina japanska brynen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar