2 september 2013

Verktygslådor

Nu börjar det sägas att jag klarade av verktygslådan på rekordtid, själv tycker jag att det borde ha kunnat gå snabbare. :-)
Mycket riktigt så ska jag bygga flatekan med min kurskamrat - jag tror jag ska kalla honom så, det blir så otympligt med "han som började samtidigt med mig" och jag vill inte skriva ut namn - och så ska vi bygga den enligt samma mallar/ritning som alla andra.
Lite tråkigt, jag hade hellre byggt t.ex. en Bohuseka eller en jaktkanot, men det blir säkert finfint; dock kommer jag nog inte att vilja köpa loss den.
Idag sågade jag upp ett par mastodontbitar en som jag hade haft liggande i väntan på tillgång till bandsåg, den största var säkert 2 dm i diameter, undrar hur gammal den var när den fälldes...
Och så har jag börjat på nya verktygslådan, eller en mall eller "proof of concept" eller vad man ska säga, för att se hur "gångjärnen" blir och hur högt man kan montera handtaget och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar