30 augusti 2013

Första veckan

Sådär då, första veckan gick i rasande takt.
Jag hann i princip bli klar med verktygslådan, så jag hoppas på att få börja båtbyggandet på måndag.
Men vi får se, det verkar som att man normalt bygger den första båten, en flateka, två och två, så jag kanske måste vänta in den andre förstaårseleven som, trots att hans låda blir betydligt simplare än min, bara hunnit ungefär halvvägs.
Jag vill poängtera att jag inte har några problem med om ifall det skulle bli så, inte heller ser jag ned på eller ogillar dem som eventuellt kan mindre än jag.
Det enda problemet med att bygga en båt med honom kan bli att jag gör det mesta och han inte lär sig det han ska.

Idag var det meningen att vi skulle ha teorilektion i navigation (tror jag), men när läraren frågade om jag kunde nåt och jag svarade att jag har skepparexamen så slapp jag och kunde utöka försprånget med verktygslådan istället.

Jag är lite sugen på att bygga nåt sånt här och det är sagt att vi ska fixa en låsbar verktygslåda senare, så det kanske blir av.

Min digitalkamera är inte sig själv, men jag hoppas få liv i den snart så att jag kan fota lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar