20 september 2013

Mera typ loppis, eller vad man ska säga

Idag besökte vi en båtbyggare som håller på att trappa ned och därför ville sälja av massa saker.
Det var brutalt mycket grejer han hade, och priserna var inte dumma. 1/10 av nypris kanske?
Jag plockade upp en märlspik för 20:- och en handjagad länspump för 70:-, ska komma tillbaka senare och hämta en påse block för 10:-/st och en träsvarv(!) för 300:-, antagligen några burkar färg också, och kanske några kilo skruv, nit, schackel, kaus och ja jag skulle kunna förköpa mig totalt bara på småsaker.
Han hade träkaggar, sextanter, båtrattar, motorer, lanternor, kikare, kompasser, segel, halvfärdiga stävar, roder, spritkök, halvfärdiga jaktkanoter och just det, lite virke ska jag nog köpa också...
Tyvärr glömde jag att fota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar