26 augusti 2013

Upprop

90% tanter i aulan.
Rektorn flummade på och levererade fraser i stil med "det är frivilligt att vara här" och "med lärandet växer vi som individer och som grupp" m.m. i en timme.
Sedan fick vi titta på ett bildspel där alla lärare presenterades med en "det visste du inte om..."-del i stil med "... gillar att äta glass", "... är gärna på sydliga breddgrader på semestern" o.s.v. i en halvtimme.
Det hela tog totalt 20 min.
Sedan gick alla till sin respektive klass och vi fick presentera oss och fick lite användbar info.
Sedan lunch och transport till skollokalen där det blev en liten rundvandring.
Vi var två nya elever och vad det verkar så kommer den andre att kräva större delen av lärarnas uppmärksamhet, i.a.f. den första tiden.
En elev som gått ett tag i skolan hade inga verktyg med sig och var dessutom tämligen pratglad, så vi pratade bort några timmar innan hemgång.
Nu ska jag rita upp hur min verktygslåda ska se ut, jag gillar inte riktigt stilen de kör med att den ska vara kravellbyggd på ena sidan och klinkbyggd på den andra, och så funderar jag på att göra den lite båt-lik.
I morgon kör vi på allvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar