12 juni 2014

Snart är det över

Nu har jag en vecka på mig att få klart bordgången, sen stänger skolan för sommaren.
Sommarlovet har förvisso redan börjat, men med möjlighet för de som så ville jobba fram till midsommar.

I princip alla bord har det blivit fel kurva på, så att jag måst hyvla ned en m.e.m. djup "grop" på underkanten och eventuellt motsvarande mängd i ändarna på överkanten.
Här har jag börjat hyvla.
Jag använder en Jernia #3 med ganska djupt ställt stål för att ta det grövsta, sedan jämnar jag till det med en Anchor #4 och går över knepiga områden med en Stanley-stöthyvel.

Idag har jag fixat "urgröpningen" på bägge bordshalvorna och borrat ur några kvistar samt pluggat hålen.
Dessutom hann jag med en del arbete med Svalan.

"Kindvärken" visade sig bero på en spricka i en tand, osäkert om tanden kan räddas, men idag på kvällen släppte i.a.f. plötsligt smärtan. Kanske penicillinet som börjat göra sin thäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar