23 november 2013

Verktygslådda revisited

Jag pulade lite med verktygslådan, först i fredags i väntan på instruktioner till hur det sista på årorna skulle se ut och sedan idag.

Urtag för låset


















Bussningar i hålen där "gångjärnen" ska sitta
 

















Och själva "gångjärnen", de är i pockenholz och bussningar samt nitarna som ska gå i dem är i mässing. Bussningarna har jag limmat med epoxi.


















Öskaret blev väl klart i torsdags, men nu är det inoljat också
  

















(Bloggspot verkar ha fått krupp av att jag vänsterjusterar bilderna, jag fick skriva lejonparten av det här inlägget i html-mode, så jag återgår troligen till att låta dem vara centrerade i fortsättningen. Och indraget här fick jag inte bort ens i html-mode.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar