25 maj 2015

Däcksbalkar och fiskar

Status på fördäcket.
På styrbordssidan ligger en pappmall för skarndäcket, som märkligt nog passade på millimetern även på babordssidan; dock är jag osäker på om jag kan göra den i ett stycke.
Akter om betingen kommer en däcksbalk till att monteras och sedan längsgående balkar på bägge sidorna om den kommande luckan.

Och akterdäcket.
Här blir det ett skott mitt i utrymmet, därav listen med fräst spår längs med akterstäven, sedan en lucka på vardera sidan om skottet.
Tanken är att ha ankare och ankarlina på babordssidan och att styrbordssidans utrymme ska kunna användas som torrt utrymme, för t.ex. kläder eller sovsäck.

I går loftade jag focken, så den är redo att börja sys, vilket jag planerar att göra när vi har öppet hus på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar